Saturday, 12 September 2020 10:02

Csakazért se hagytuk magunkat a Balatonra kényszeríteni :)

Written by
Rate this item
(0 votes)

Az eredeti tervünk az volt, hogy szeptember 6-án megyünk Maldívra, vagyis most éppen ott lennénk. Igenám, de augusztus 19-én este jött a nagy bejelentés, hogy szeptember 1-től a járvány miatt hatalmas szigorítások jönnek, meg "satu" a határokon, meg ehhez hasonlók. Így hát aztán még aznap nekiálltunk átfoglalni mindent: repülőjegyet, szállást, és végül két nap múlva, 21-én elindultunk azzal, hogy szeptember 2-án érünk haza, satu ide vagy oda (olyan úgyse lehetséges, hogy magyar állampolgárként nem engednek be az országba). Mondhatom, volt aggódás, hogy másfél nap alatt sikerül-e minden fontosat elintézni, és nem hagyunk-e itthon semmi nélkülözhetetlent. Végül minden összejött, és ha kicsit kapkodósan is, de elindultunk.

Qatar Airways-szel repültünk, innen Dohába Dreamlinerrel, Dohából Maléba pedig A359-cel. Mindkettő szép nagy gép, de a jelen helyzetben nagyon kevés utas volt. Ennek ellenére nagy a fegyelem, és az elővigyázatosság: nem elég a maszk, még az általuk adott arcpajzsot is kötelező viselni a repülés teljes időtartama alatt. Így aztán pont úgy néztünk ki, mint az űrlények:

maszkpajzs

Ennek ellenére jót repültünk, és Maléban a beléptetés is meglepően zökkenőmentes volt.

Eredeti tervünk szerint Maafushira mentünk volna, ahol februárban is voltunk, de a maldív kormány, előzetes kommunikációjával ellentétesen, nem engedte augusztus 1-jén kinyitni a lakószigeteken levő szállásokat a járvány miatt (a mai információk szerint október 15-én nyithatnak), így "kénytelenek" voltunk egy resortot választani. Így kerültünk Paradise Island-re, ami Malétól mindössze 20 perc hajóútra van, és ugyanaz a holland cég üzemelteti, amelyik Sun Island-et is, ahol nászúton voltunk. Így aztán sejtettük, hogy olyan nagyon rossz dolgunk nem lehet majd itt :)

Megérkeztünk, megkaptuk a szobánkat, ami kialakításában kísértetiesen hasonlított a Sun Island-i szobánkhoz. Elhelyezkedtünk, majd elindultunk megkeresni a medencét, hogy ebéd előtt hűsöljünk egy kicsit. Nos, medence az nincs, vagyis van, csak szét van verve. Mint utóbb kiderült, ez is a járvány miatt van, mert a hatóságok azt mondták, hogy túl kicsi a medence a megfelelő távolságtartáshoz, ezért aztán nekiálltak felújítani és megnagyobbítani. Nem csak a medencét, hanem a közelében levő éttermet is. Emiatt az étkezések a vízi villákhoz vezető mólón levő étteremben vannak. Mivel nagyon csalódottak voltunk a medence hiánya miatt (ez az infó sehol a neten nem volt feltüntetve ugyanis, így itt szembesültünk vele), így az is csak fokozta a boldogtalanságunkat, hogy a teljesen árnyékmentes mólon kellett egy csomót gyalogolni az étteremig. Már majdnem ott voltunk, hogy kész, elég, kicsekkolunk, aztán lesz, ami lesz, amikor a front office manager kis hölgy monda, hogy na gyertek, üljetek fel velem egy buggy-ra (kis elektromos golfautó), mutatok én Nektek olyan szállást, ami tetszeni fog, mert ez a beach bar közelében van, ahol napközben az all inclusive-ot kihasználva lehet korlátlanul inni bármit. Így is volt, valóban első látásra beleszerettünk ebbe a mesebeli házikóba, amelynek saját medencéje is van, és kb 10 lépésnyire van az óceántól is.

haz01

haz02

haz03

beach01

Ugyan nem keveset kellett pluszban fizetni érte, mégis átköltöztünk gondolkodás nélkül. Az már csak hab volt a tortán, hogy kiderült, a felújítási munkálatok miatt bárki bármikor igénybe veheti a buggy-kat, csak telefonálni kell, és jönnek értünk, ahova csak akarjuk, és elvisznek bárhová a szigeten. No így már megbékéltünk a helyzettel :)

Ettől kezdve a következő 10 napban mást se csináltunk, mint lazítottunk, élveztük a csodás időt, a kellemes meleg óceánt, a gyönyörű környezetet, valamint természetesen a kulináris élvezeteket :) Itt az AI ellátás úgy működik, hogy a reggeli és vacsora svédasztalos, az ebéd viszont menüválasztásos. Először meg voltunk kicsit illetődve, ám amikor rájöttünk, hogy igazi fine dining-ban lesz részünk minden ebédkor, minden kétségünk eloszlott. Mutatok néhányat a csodaszép és még annál is finomabb előételekből, főételekből és desszertekből:

appetizer01

dessert02

dessert03

dessert04

Ezeket a fenséges ételeket csodás környezetben költhettük el: az étterem kint van a mólon, gyakorlatilag a vízre épült, így bármelyik asztalnál ültünk, mindig gyönyörű volt a kilátás, sőt, még vendégünk is volt, egy nagy szürkegém személyében, aki előszeretettel koldult bármit, ami hús vagy hal :)

etterem01

etterem02

etterem04

Az egyik pincérlánnyal, Danushi-val nagyon összehaverkodtunk, a kedvünkért még a számukra kötelezően előírt maszkot is levette, hogy szelfizhessünk egyet :)

Danu

Egyébként itt a szigeten is borzasztó kevesen voltak, szerintem a személyzet tagjai többen voltak, mint a vendégek, így aztán egyáltalán nem okozott gondot a távolságtartás. A parton például ilyen hatalmas "tömeg" volt :D

beach03

beach04

beachbar01

beachbar02

beach06

beach07

beach08

Cukikacsusz se maradt itthon, és ismét remekül érezte magát :)

beach02

Itt Maafushi-val ellentétben nem lehetett túl sok halacskát meg korallt látni a vízben, fekete úszójú szirticápát viszont annál többet :) Nagyon cuki is jószágok, jobban félnek az embertől, mint az ember tőlük, ennek ellenére párszor azért sikerült lencsevégre kapni őket:

shark01

shark02

Minden este hét órakor a móló legvégén cápaetetés a program: a teraszról dobálják be nekik a húst vagy halat, és olyan okos kis jószágok ezek, hogy pontosan tudják, mikor van este hét, és akkor tömegével jönnek ki a mólóhoz vacsorázni:

shark03

Volt közülük kettő, amelyiket már megismertük, és minden alkalommal kerestük. Jöttek is minden este, sőt, az egyiküket még napközben is láttam az étterem környékén úszkálni.

Amikor éppen nem starndoltunk, vagy ettünk-ittunk, akkor pedig a környezetben gyönyörködtünk. A trópusi növényzet mindig lenyűgöz minket, azt hiszem, érthető módon :)

environment01

environment09

environment11

environment10

Ilyen fantasztikus helyen sajnos nagyon gyorsan megy az idő, így hamar eljött a hazautazásunk napja. Aznap Danushi gyönyörűen feldíszített regelizőasztallal lepett meg bennünket:

bucsureggeli

Egyébként az időjárással is hatalmas szerencsénk volt, végig gyönyörű napsütés volt, annak ellenére, hogy az esős évszakban vagyunk. Csak a hazautazásunk napján volt borús, esős idő, de még ilyen időben is csodaszép errefelé:

beach09

A hazautunk is kényelmesen, eseménytelenül telt. Dohában 9 órás várakozási időnk volt, így aludtunk egyet a reptéri tranziton belül egy amúgy nagyon szuper kis hotelben, emiatt aztán a szokásosnál kevésbé fáradtan értünk haza :)

Fájó szívvel jöttünk haza erről a mesebeli helyről, de vígasztal a tudat, hogy ha a járványhelyzet keresztbe nem tesz, akkor februárban megyünk ismét "haza", Maafushi-ra :)

Read 1 times Last modified on Saturday, 12 September 2020 10:13
More in this category: « Az "A" kategóriás home office

Magunkról

A Maldív-szigetek nagy rajongói lévén e csodás ország két szigetéről neveztük el magaunkat a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)