Amsterdam

amsbblog

Hazaértünk. Máris hiányzik, de kezdjük az elején.

Szerda reggel egy kedves barátunk vitt ki a reptérre, hajnali 3/4 5-kor. Régebben a MC váró 4.30 kor nyitott, most már az is  5.30, úgyhogy a reggeli utasoknak nem sok jut belőle, hiába van ingyenes belépése oda:( Pontos indulás, hátszél, 30 perccel előbb érkeztünk Eindhovenbe. Innen busz-vonat kombó - megjegyzem minden vonaton van net, tiszta, kényelmes - és pillanatok alatt Amsterdamba értünk, ahol T már várt minket egy helyes kis piros Green Wheels-szel:) Nagyon szép lett a lakásuk, belső két szintes, hatalmas fürdőkáddal, konyha szigettel, és egy csomó extrával. Nekiálltunk kamerákat szerelni  - van 3 IP kamera, amely a biztonságra hivatott vigyázni - és persze itt jött az első gond: CAT6 helyett CAT 5-ös kábelek lettek behúzva, szóval az áramellátással volt gond, de másnapra megoldottuk. A bejárati ajtó is spéci, 2 nyitója van, mindkettő LCDs, wireless, kapásból látni, hogy két emelettel lejjebb ki akar bejönni, és egy gombnyomással be is lehet engedni. Természetesen teljesen hibásan volt bekötve, így nem működött. Bekötöttem, működik. Voltunk párszor a Deen-ben, vásároltunk ezt-azt, leginkább a filet american nevű finomságot, ami ott többféle módon kapható: borsosan, hagymásan, natur, bekeverés nélkül csak maga a hús. Valami isteni. Ittunk finom borokat és játszottunk. Sajnos még nincs teljes rend T-éknél, a Dixit nevű játékot nem sikerült megtalálni:( Szombaton elkezdtük nézni, hogy melyik vonattal menjünk ki Eindhovenbe, és kiderült, hogy valamit nagyon karbantartanak, és majd át kell szállnunk vonatpótló buszra és vissza megint vonatra, ami azért megnövelte a menetidőt. Megint szégyellnem kellett, hogy magyar vagyok: a reptéri buszon 3 három magyar, ebből kettő zenét hallgatott a telefonján - természetesen füles nélkül - a harmadik meg ecsetelte jó hangosan, hogy mekkora májer ott Hollandiában, és hogy hogyan foglalta le az autóját az akármilyen magyar hivatal a tartozásai fejében. A beszéde alapján egyébként vélhetően kukásautón dolgozik, és bár nem volt se makkos cipője, se susogós nacija, de akár lehetett volna..... A gépünk visszafelé - 11 napos, zsír új wingletes Wizz- pontosan indult, megintcsak hátszél, egy óra és harminc perces menetidő.

Ez a wingletes hulladék valamivel szebben repül, bár meg sem közelíti egy B738 repülési komfortját. A székek katasztrófálisan rövidek, a comboknak semmi alátámasztása, 3-4 órás útnál sztem nagyon kényelmetlen lehet ez a gép. Dehát így alakult, a Ryan lassan megint eltűnik innen, a wizz kvázi ingyen van, repülni meg kell:) Nade lassan itt a május, és újra útra kelünk....:)