Karantén után :)

Ez a koronavírus és az általa okozott bezárkózás eléggé felborította az utazási terveinket, de az a helyzet, hogy mi nem adjuk ám olyan könnyen a bőrünket, így aztán ha nem is pont az eredetileg tervezett időpontban, és nem is feltétlenül az eredetileg tervezett helyekre, de végül a határok megnyitása után csak sikerült kimozdulnunk egy kicsit.

Elsőként még zárás előtt elugrottunk pár napra lazítani Bulgáriába, a Napospartra. Amsterdam idén több okból sem jött össze, de azt ugye mindenki belátja, hogy valahová muszáj volt elmennünk :D :D, így végül itt kötöttünk ki. Júniusban ugyanis Bulgária, mint minden más európai ország, nem volt karanténköteles.

Most nem akartunk városnézni meg mászkálni, csak passzív pihenésre, láblógatásra, evésivásra vágytunk, így keveretünk egy RIU szállodába, ami nagyszerű választásnak bizonyult.

A repülés egyébként nagyon vicces volt: a 180 fős repülőgépen voltunk kb. 50-en, mindenki maszkban, a légiutaskísérők még kesztyűben is. A maszkban úgy néz ki mindenki, mint egy marslakó, és ezt muszáj volt az utókor számára megörökíteni :)

mars2

mars1

Nagyon szép, és hatalmas tengerparti szállodában laktunk, mindjárt mutatom is a képeket. Amikor mi voltunk, akkor kezdett éppen újraindulni az idegenforgalom, így nagyon nagy volt az odafigyelés, minden sarkon kézfertőtlenítő, kötelező maszkviselés zárt térben, az étteremben nem csak maszkot kellett hordani, hanem adtak ilyen egyszerhasználatos nylon kesztyűt is, amit az ételek kiválasztása alatt viselni kellett. Az asztalnál nyilván nem kellett se maszk, se kesztyű, enni azért hagyták az embert :) Volt animáció, mindenféle játékokkal, de itt is, hiába voltunk szabad téren, nagyon ügyeltek a távolságtartásra és a higiéniára. A játékokat folyamatosan fertőtlenítették, és mindenkinek minden alkalommal, amikor megérintette a játékokat, kezet kellett fertőtleníteni. Amúgy tök ügyes volt az animátor srác, nagyon jól beépítette a játékba a kötelező fertőtlenítést, így olyan volt, mint ha a játék része lenne, szóval nem volt zavaró egyáltalán. A távolságtartás egyébként könnyen megoldható volt, mert ahogy ez az animátor srác mondta, állítólag 30%-on volt a szálloda töltöttsége. Én mondjuk ezt nagyon élveztem, nagyon tetszett, hogy alig voltak körülöttünk idegenek.

No és akkor a képek, amiket ígértem:

Hatalmas, csodaszép kert volt, két óriási medencével és poolbarral:

kert1

kilatas1

hotel1

hotel2

poolbar1

Természetesen Cukikacsusz most se maradt itthon:

hotelkacsa

A tengerpart közvetlenül a kert és a medencék mögött volt. Nagy tömeg nem voltt itt sem, viszont elég jól nézett ki:

beach2

beach1

beach3

beach4

Gyorsan eltelt ez a négy nap, és nem nagyon volt kedvünk hazajönni, de vigasztalt a tudat, hogy lemegy a zárás, és utána utazunk megint, ez alkalommal Németországba, Berlin mellé, a Tropical Islands nevű helyre. Ahová egyébként még áprilisban kellett volna mennünk, csak hát ez a fránya vírus meg a karantén közbeszólt.

Ez egy régi Zeppelin hangárból kialakított létesítmény durván 40 km-re Berlintől, ahol gyönyörű trópusi környezetet alakítottak ki, fehér homokkal, csodaszép növényekkel, csúszdákkal, trópusi hangulatú házakkal, és 70% körüli páratartalommal. Van két óriási medence, amik a tengert hivatottak szimbolizálni. Valóban egyedülálló létesítmény, hatalmas elme lehetett, aki kitalálta és megvalósította.  Mutatom is, nézzétek milyen jól néz ki:

kornyezet1

kornyezet2

kornyezet3

kornyezet4

kornyezet5

kornyezet6

Persze Cukikacsusz most sem maradt itthon, muszáj volt velünk jönnie, és szemlátomást jól érezte magát ő is :)

tropicalkacsa

Két napot és egy éjszakát töltöttünk itt, és nagyon jól éreztük magunkat, jó kis kikapcsolódás volt. Itt egyébként nem volt annyira szigorú a vírus elleni védekezés: mivel a hangár hatalmas, és nagyon magas, így hiába zárt tér, olyan, mintha a szabadban lennénk, emiatt sehol sem volt kötelező a maszk. A távolságtartásra igyekeztek emlékeztetni az embereket, inkább kisebb mint nagyobb sikerrel. Fertőtlenítő sok helyen van kitéve, mi használtuk is, de csak reménykedni tudunk benne, hogy mások is :)

A két nap letelte után visszavonatoztunk Schönefeldre. Meglepve tapasztaltuk, hogy még Németországban is van olyan putri kinézetű vasútállomás, mint idehaza:

putri

Viszont a német vonatok nem összehasonlíthatóak a magyarokkal, sokkal jobban néznek ki:

vonat

Schönefelden megaludtunk még egy éjszakát egy szuper jó kis hotelban a reptér mellett, ahol isteni bécsi szeletet vacsoráztunk, egy még istenibb vörösbor kíséretében :)

Jó kis hétvége volt ez is, ha nem is aludtuk kockásra a fejünket (oda is, vissza is korán repültünk, a közbenső napon meg alvás helyett inkább a trópusi klímát élveztük :)), mégiscsak kikapcsolódtunk kicsit. Aztán most várjuk, hogy Cilinéni mit kezd az ázsiai országokkal a következő hat hétben, mivelhogy szeptemberben ismét esedékes, hogy menjünk Maldívra :) Ezúttal Klárikával együtt, akinek legalább annyira (ha nem jobban) be van sózva a hátsó fele, mint nekünk :)