Valahol messze délen...

Hát ez a nap is eljött, amikor alig több mint 12 órával az utazásunk lefoglalása után útnak is indultunk :-) Először elmentünk vonattal Bratislavába, laza 2.5 óra alatt. Nagyon korán elindultunk, mert még Bratislavában be kellett menni az utazási irodába, hogy kifizessük az utunkat. Sima utunk volt a pályaudvarig, ahonnan egy busz vitt ki minket a reptérre, illetve előtte 2 vagy 3 megállóval kellett leszállni az utazási irodához. Az irodában nem töltöttünk 5 percet sem, minden papírunk elő volt készítve, csak fizetni kellett és már mentünk is.

A reptéren meg kezdetét vette a 7 órásra tervezett várakozás. Déli 1 óra után nem sokkal értünk oda és 20:25-kor kellett volna indulnia a gépünknek. Volna. Ugyanis mikor már ment a beszállítás, akkor jöttek rá, hogy valami biztonsági nemtudommi van a géppel, úgyhogy nem megyünk sehova. Először nem akartak mondani semmit, aztán egy idő után kiírták, hogy 0:30-kor indulunk, amit később 0:10-re módosítottak. A hosszú várakozásra tekintettel kaptunk vizet meg szendvicset, de hát sokat ez se segített rajtunk, mert már eléggé el voltunk fáradva. Mindenki próbált aludni, de hát ezeken a reptéri kőkemény, hideg, fém székeken ez nem túl egyszerű... Végül valami csoda folytán összehozták, hogy már 23:50-kor, 3 óra 25 perces késéssel felszálltuk.

Kellemes volt a repülés, és Monastirban is elég gyorsan szétszórták az embereket a transzfer buszokba. Még egy jó 90 km-es út állt előttünk, amit még így éjszaka is majdnem két óra alatt sikerült megtenni. Végül valamikor hajnal 3 felé értünk a szállodába. Megkaptuk a szobánkat, ledobáltuk a cuccainkat és irány az ágy.

Első éjjel még három órát se aludtunk, mert az éhségre keltünk, utána meg már ki a fene megy vissza az ágyba, amikor lehet fürdeni, napozni, enni-inni? :-)

Mivel mindketten voltunk már Tunéziában és láttuk, amit kell, nem is nagyon akarunk menni sehová, csak a Friguia Parkba, ami lényegében egy állatkert, és lehet úszni delfinekkel. Ez a program kedden esedékes.

A szállásunk egyébként nagyon kis kellemes. Tengerparti szálloda, a szobák ugyan picikék, de szépen vannak berendezve, és ahhoz képest, hogy arab országban vagyunk, meglepően tiszták és rendezettek. A tenger és a medence is tiszta pancsivíz, úgyhogy remekül elvagyunk. A szállodánknak van egy saját kis csúszdaparkja néhány csúszdával, de ezeket még nem próbáltuk ki.

Az ellátás is rendben van, bár nagyon sok arab kaját főznek, de azért lehet találni európai gyomornak való dolgokat is :-) Lerészegedni nem fogunk, az alkoholos italok nem jók annyira, bár a sör az egsz finom, a whisky viszont Biyadhoo szerint ihatatlan.

Van itt valami animációnak nevezett akármi, ami délelőtt szárazföldi s vízi tornából, délután vizilabdázásból áll és egyébként napközben meg szól a zene, bár ez utóbbi se mindig jön össze, mert időnként gerjed a rendszer vagy akad a CD, de legalább a szándék megvan. Most este meg várjuk az esti show-t, és közben unaloműzés gyanánt írom a blogomat :-)

Mindent összevetve, jól érezzük magunkat, és ez a nyaralás azért is különösen csodás, mert nagyon úgy álltak a dolgok, hogy az idén kimarad a tengerpart. Hát mégse maradt ki :-)

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)