Sölden vs. Kühtai

Idén Apusomék jóvoltából kijutott nekünk a síelésből is. Söldenbe jöttünk, ami igen messze van otthonról, közel 800 km-re. Szerecsére az út nagy részét autópályán kell megtenni, így ha igyekszik az ember, akkor 8 óra alatt lenyomható a dolog.

A szállásunk Längenfeldben van, egy nagyon szuper kis házban, a házinéni is nagyon kedves és szolgálatkész, türelmesen válaszol minden idióta kérdésünkre :-) Gyönyörű napos, világos bútorokkal, meleg színekkel berendezett szobánk van, fantasztikus jól néz ki. Az egyetlen baj, hogy nekünk kicsit hűvös van, de a konyhban a sütővel csodásan be tudunk fűteni.

Első nap délelőtt tökéletes informáltságunk biztos tudatában elindultunk Söldenbe a gleccserre síelni. Längenfeldtől kb. 16 km-t kell menni a gleccserre vezető útig, majd egy "holdbéli" utazás következik, a Gletscherstraße ugyanis teljesen kopár hegyeken vezet keresztül, de gyönyörű a kilátás. Elérkezünk a leágazáshoz a Gletscherstraße irányába, magabiztosan megindulunk fölfelé, majd 1-2 km után egy sorompóval találjuk szembe magunkat, amire ki van írva, hogy az út le van zárva, felmenni tilos. Hurrá. Na de akkor hogy lehet följutni a hegyre? Hát sífelvonóval, mindjárt 9 különbözővel, ami testvérek közt is kb. egy órányi felvonózást jelentene.

Hát ezt köszöntük, nem kértük. Úgyhogy hazajöttünk és megkérdeztük a házinéninket, hogy a Gletscherstraße örökre le van-e zárva, vagy csak az előző napi havazás nyomait nem sikerült még eltakarítaniuk. Hát kiderült, hogy december 20-tól folyamatosan zárva az út (mi ezt azrt nem tudtuk, mert korábban novemberben voltunk itt, és akkor gond nélkül fel lehetett menni). Javasolt a házinéni másik síterepet, ami kb. ugyanannyira van ide, mint Sölden, csak a másik irányba. Közben Biyadhoo is nézelődött a neten, és úgy tűnt, hogy ő találta meg a tutit, egy Kühtai nevezetű síterep személyében. Így hát ebéd után felkerekedtünk és elmentünk oda.

Tényleg szuper kis hely, sokféle pálya és felvonó van, és a falu is nagyon szép, és nem utolsó sorban, a bérlet is csak 2/3 annyiba kerül, mint Söldenben. Ezen a délutánon nem sokat síeltünk, csak bemelegítettünk, illetve ismerkedtem a szép új lécemmel :-)

Az első napi fáradalmakat kipihenendő, este fürdőbe mentünk. A házinéni ugyanis érkezéskor a kezünkbe nyomott egy adatlapot, hogy ezt ki kell tölteni, és ez az adatlap a Söldenben levő Freizeit Arena-ba napi egyszeri ingyenes belépésre jogosít minket. Lehet fürdeni, úszkálni, szaunázni meg gőzfürdőzni. Állati jó kis hely, nincsenek sokan, viszont jó meleg van, és nagyon szépen van kialakítva.

Második napon már egész napra felmentünk Kühtaiba, és ott is ebédeltünk. Ebédszünet gyanánt körülnéztünk a faluban is, nagyon szép hely, el is határoztuk, hogy legközelebb ide kéne jönni síelni és itt kellene szállást bérelni is.

Este pedig befigyelt a söldeni síeléshez kötelezően kapcsolódó program, az Aqua Dome meglátogatása. Ennek a helynek az a különlegessége, hogy van három bazi nagy kő tál, a szabad ég alatt, tele jó meleg vízzel, és még télvíz idején is lehet a szabad ég alatt fürdőzni. Az egyik tálban tengervíz van, és ha bedugod a füled a vízbe, akkor szól a zene, a másikban vízsugaras masszázs van, a harmadik meg színes fényekkel van megvilágítva. Állat jól néz ki, és nagy élmény is, de mikor ott voltunk, volt vagy -15 fok,és hát kicsit hideg volt, úgyhogy kb. egy perc után iszkoltunk vissza a melegre :-)

Tegnap megint jókat síeltünk és este voltunk a Freizeit Arenában. Ma délelőtt meg pihenünk, délután kimegyünk még síelni, aztán este csomagolás, mert holnap már menni kell haza :-(

Biyadhoo csinált remek fotókat, amiket itt és itt tudtok megnézni :-)

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)