Borkóstoló

Az áprilisi villányi hétvégén, amiről ehelyütt is meséltem Nektek, annyira jól éreztük magunkat, hogy már nem sokkal a hazajövetelünk után elkezdtük szervezni a következő alkalmat, amire a mostani hosszú hétvégét találtuk a legalkalmasabbnak. Lefoglaltuk a szállásunkat a Vojtek panzióban és Sauskáékkal is egyeztettünk, hogy augusztus 17-én mennénk hozzájuk kóstolni, de most nem ketten, hanem heten (mint a gonoszok).

Indulás előtt néhány nappal volt egy kis kavarodás, mert Sauskáéknak egy családi esküvő miatt mégse volt alkalmas, hogy szombaton menjünk hozájuk a borkóstolóra, így végül áttettük vasárnapra.

Mivel a szállásunk le volt foglalva szombattól hétfőig, meg amúgy is jó kis hely Villány és amúgy is szerettünk volna más borokat is kóstolni, lementünk hát szombaton. Az eredetileg tervezett hétfős létszám némiképp átalakult egy betegség miatt, így összesen nyolcan voltunk (egy ember betegedett le és kettő jött helyette). Mi négyen már korán reggel elindultunk, így valamikor fél 11 táján már az egyik borozóban ízlelgettünk egy 2007-es syrah-t. A csapat többi tagja csak 11 óra felé érkezett meg. Elmentünk a szállásunkra lepakolni, aztán nekiindultunk Villánynak, hogy ebédeljünk egyet.

Ebéd után pedig elsétáltunk a Bock Pincészetbe, hogy azért mégis kóstolgassunk valami jóféle bort. Valóban finomak a Bock borok, ittunk is néhány fajtát, rozét, Ermitage Cuvée-t, Royal Cuvée-t, kékfrankost, cserszegi fűszerest, édes hárslevelűt, stb. Nem lehet egy szavunk se a kiszolgálásra, mert udvariasak és szolgálatkészek voltak, de valamiért olyan "tömegtermelés" érzésem volt, hogy "oké, gyere komám, ígyál oszt húzzá' haza a francba". Ezzel együtt egész estig eltöltöttük ott az időt, aztán visszasétáltunk a szállásunkra, ahol a meleg és a bor megtette a hatását, elég szépen bealudtunk :-) Estére még rendeltünk egy pizzát meg dumáltunk egy kicsit, aztán alvás.

Vasárnap a többiek elmentek túrázni, mi meg Biyadhoo-val elmentünk körülnézni a nagyharsányi szoborparkban. Javarészt nonfiguratív kőszobrokkal van tele a park, de nem néz ki rosszul, és viszonylag rövid sétával bejárható.  A park után hazamentünk, megettük ebédre az előző esti pizzánk maradékát, aztán elsétáltunk Sauskáékhoz. Sejtettük, hogy a többiek nem fognak odaérni délután 1-re, ami meg volt beszélve velük, úgyhogy mi semmiképp se késhettünk el.

Mire odaértünk, Krisztián, a felszolgálónk már előkészítette a megbeszélt hidegtálat illetve sütötte nekünk a kenyeret hozzá, és egy jófajta gyöngyöző fehérborral várt minket a nagy melegre tekintettel. Míg vártuk a többieket, beszélgettünk mindenféléről.  Amikor a többiek is megérkeztek, kezdetét vette az igazi kóstolás. Kaptunk hárslevelűt, gyöngyöző sillert, tokaji sárgamuskotályt és birsalmás furmintot, kékfrankost, kadarkát.  Ezek után Krisztián levitt minket a borospincébe, megmutatott egy csomó dolgot, sok mindent elmesélt a borkészítésről és a palackozásról.

A pincebeli séta után folytatódott a kóstolás, ekkor már nehezebb borokat kaptunk: syrah-t, siklósi 7-es cuvée-t, merlot-t, és befejezésként cabernet franc-ot. Krisztián közben rengeteget mesélt, minden bornak tudja a történetét, hogy miből áll, hogyan készül, szóval hihetetlenül felkészült, és nagyon érdekesen tud mesélni. Egy élmény hallgatni. Meg is állapítottam magamban, hogy (lehet, hogy csak az ismertségre tekintetel, de) itt sokkal családiasabb, kellemesebb a hangulat, mint Bockéknál, sokkal több mindent megtudtunk a borokról, amiket ittunk, szóval nekem sokkal de sokkal nagyobb élmény volt, úgyhogy egyáltalán nem bánom, hogy vasárnap tudtunk csak menni, így legalább tényleg ez volt a hétvége fénypontja :-)

Egész későig elhúzódott a látogatásunk, úgyhogy Sauskáéktól már csak egy étteremig mentünk el, hogy vacsorázzunk, aztán irány haza aludni. Tegnap pedig reggeli után eljöttünk, sok volt még a dolgunk itthon, hiszen ma Apámék jönnek hozzánk István és Ilona napot ünnepelni. Már készen van az ebéd, csak őket várjuk.

Ismét fantasztkus hétvégét töltöttünk Villányban, és biztos vagyok benne, hogy nem utoljára voltunk ott. Már most tervezzük, hogy tavasszal megint megyünk!

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)