Ünneplős nyaralás

Az egyik legszuperebb nyaralásunkon vagyunk túl, kipihenten, lenyugodva, feltöltődve jöttünk haza :-)

A tízéves évfordulónk alkalmából utaztunk el szeptember közepén Fuerteventurára, amely a Kanári-szigetek legkülönlegesebb, legszebb szigete. Gran Canariát és Tenerifét már láttuk, ezek is szép helyek, de Fuerteventura... Valami meseszép!

Úgy indult a dolog, hogy a "hárfásokkal" elrepültünk először Charleroi-ba, ahol csöveztünk egy éjszakát a reptéren :-) Nem lett volna értelme szállást bérelni, este 10-re értünk oda és hajnal 4-kor már megint a reptéren kellett lenni, akkor indult a checkin a fuerteventurai gépre. Charleroi-ban elég sokan csöveznek éjszakánként, és szerencsére ez a reptér, Pisával ellentétben, nem zár be éjszakára. Leterítettük a kis strandtörölközőnket, a bőröndünket használtuk párnának, vittünk egy vékony, ámde egész meleg takarót magunkkal, szóval relatíve kényelmesen aludtunk. Egészen hajnal 3-ig, amikor néhány seggrészeg orosz (némelyikük annyira jól volt, hogy a lábán nem bírt megállni) elkezdett zajongani valamivel, így aztán az alvásidőnket egy órával megrövidítették.

Brüsszelből Fuerteventurára 4 órát repültünk, aminek egy jó részét sikerült átaludnom. Már leszálláskor látszott, hogy nagyon szép helyre érkezünk, a part mentén szinte mindenhol majdnemfehér a homok, a sziget belseje pedig "holdbéli" tájnak tűnt. Gyorsan felvettük a bérautónkat, majd irányt vettünk a szállásunk felé, amely Corralejo városban volt, kb. 50 km-re a reptértől Az út a tengerpart mellett visz, gyönyörű helyeken keresztül. Minden álmosságunk el is múlt, annyira tetszett, amit láttunk. Egyik oldalt a nemzeti park holdbéli tája, másik oldalt a fehér homokos tengerpart, sok-sok dűnével és zöld növénnyel. Remekül ki van minden táblázva az úton, így még GPS nélkül sem lehet eltévedni. Az autókölcsönzőtől kaptunk egy térképet, az alapján a szállásunkat is nagyon gyorsan megtaláltuk. Elvileg csak délutántól foglalhattuk volna el a szobánkat, de mi már 10-11 óra körül ott voltunk, szóval mázlink volt, hogy megkaptuk a szobánkat.

Mit szobánkat? Lakásunkat! A szálloda kertje elsőre kissé labirintusosnak tűnt, a házak között félig-meddig eltévedtünk, de végül sikerült megtalálni a szobánkat. Volt külön nappalink, amerikai konyhával, hálószoba, fürdő és egy kis előszoba, szép tágas volt minden, a konyhában főzőlap, mikrosütő, vízforraló, kenyérpirító, hűtő, edények. És hát a kert... Rengeteg növény, szebbnél szebb, virágzó fák, leanderek, hibiszkusz bokrok, minden gyönyörűen karban tartva, frissen nyírva, sehol egy szemét, sehol egy gaz, szóval nagyon fullextrásan néz ki. A szállásunk mellett van egy bevásárlóközpont, benne Hiperdinoval (ez az egyik spanyolországi szupermarket hálózat). Mivel aznap még nem nagyon ettünk, így az első dolgunk a dínócskába vezetett, valami harapnivalóért. Megebédeltünk, és ugyan állati fáradtak voltunk, mégis elindultunk, hogy megnézzük El Cotillo-t, ami Fuerteventura egyik legszebb strandjának hírében áll. 25-30 perces autózás után oda is értünk. Nagyon szép kis város, és a vízparton tényleg hófehér a homok. A víz viszont iszonyatosan hideg, úgyhogy inkább csak sétáltunk egy kicsit, kiélveztünk a napsütést meg a gyönyörű tájat, aztán visszamentünk a szállásunkra, hogy a medence mellett pihenjünk egy kicsit. Este meg, hogy ne aludjunk be már 6-kor, bementünk a főutcára, körülnéztünk az üzletekben meg magában a városban. Corralejo is nagyon szép kis város, tiszta, rendezett, az utcák is tele vannak növényekkel, és mindenki nagyon kedves, nagyon nyugodt, szóval szuper kis hely.

Mint mondtam, Fuerteventura területének nagy része egy nemzeti park, tele kihunyt vulkánokkal, ennek köszönhető a holdbéli táj. A nemzeti parkba több cég is szervez úgynevezett buggy-tour-okat. A buggy egy quad-szerű jármű, aminek ugyanolyan kormánya van, mint az autóknak, automata váltós, és ketten tudnak ülni benne egymás mellett. A túrán 5-6-8 ilyen buggy megy egymás mögött, elöl pedig van egy vezető, aki vagy terepjáróval, vagy quaddal nyomul. Keresztülmentünk a nemzeti park jó részén, buckás, poros, hepehupás utakon, ami nagyon nagy buli :-) A huszadik percben már olyan mocskosak voltunk, hogy a fehér topom tiszta barna volt :-) A túra során keresztülmentünk Lajaresen (ejtsd: laharesz), ami egy kis falu, de nagyon hangulatos, majd lementünk a sziget északi csücskéhez, ahol a vízpart mellett mentünk egy darabig, aztán vissza be a nemzeti parkba, és úgy jutottunk vissza Corralejoba. Mindez egy kétórás túra volt, fejenként 19.50 EUR-ért.
Amivel megszívattuk magunkat: eredetileg egy háromórás túrára szerettünk volna menni, ami felvisz a legnagyobb kráterhez is, elvileg be lehet menni a kráterbe, lehet látni, simogatni és etetni mókusokat, de aznap, amikor mi akartunk menni, állítólag esett fent az eső, ezért csak a kétórás túra indult. Mi viszont nagyon kíváncsiak voltunk a kráterre, ezért másnap kerestünk egy másik céget, aki szintén szervez buggy-tourt. Az ember azt mondta, hogy ez a túra fölmegy a nagy kráterhez, ezen felbuzdulva ezt a túrát is befizettük. Ezzel szemben tudjátok mi volt? TELJESEN UGYANAZON az úton mentünk végig, amin előző nap, meg se közelítettük a nagy krátert, úgyhogy közel 40 eurót kidobtunk az ablakon :-( Következő nap meg úgy döntöttünk, hogy a saját autónkkal megyünk be a nemzeti parkba, hátha magunk is megtaláljuk a nagy krátert. Meg is találtuk, egy helyi fickó elmondta, merre kell menni, hol lehet leparkolni, stb, csak azt felejtette el közölni, hogy a parkolási lehetőségtől még 3 km séta a kráter, amit az éppen uralkodó 40 fokban nem igazán vállaltunk be. Ígyhát hiába szerettük volna, nem láttuk a nagy krátert...

Voltunk viszont a már említett bevásárlóközpontból elérhető harangtoronyban, ami egyben kilátóként is funkcionál, és ahonnan remekül belátható egész Corralejo és a környék. Onnan fentről is nagyon szép :-)

Nem szabad elfelejtenünk, hogy a tizedik évfordulónkat ünnepelni utaztunk ide, ami ugyan csak november 23-án lesz, de úgy gondoltuk, hogy ha már nem novemberben, de legalább 23-án ünnepeljük meg ezt a jeles alkalmat. Vettünk egy picike tortát, tettünk rá 10 szál gyertyát, amit közösen elfújtunk, vettünk egy üveg bort, ettünk hozzá fűszeres olívaolajba mártogatott friss kenyérkét, és rendkívül jól éreztünk magunkat! :-)

A fennmaradó időnkben, amikor éppen nem kirándultunk, a strandon lébecoltunk. Találtunk egy gyönyörű partszakaszt, ami két sokcsillagos szálloda közt terül el. Itt volt a legtisztább a víz és a legfehérebb a homok. Ha csak a partot és a vizet néztük, akár a Karib térségben is lehettünk volna, pont úgy nézett ki :-) Az óceán picit itt is hűvös, de annyira meleg volt, hogy jól is esett egy kis hűsölés. Napoztunk, fürödtünk, söröztünk, gyönyörködtünk a tájban és élveztük az életet. Teljes passzív kikapcsolódás és turbósebességű feltöltődés :-)

Utolsó napunkon, mikor már felmentünk a partról, hogy akkor csomagolás, készülődés következik, annyira nem akartam hazamenni, hogy életemben harmadszor sírtam, amiért lejárt a nyaralás. Az első ilyen alkalom a Maldívon volt, a másik pedig Dominikán. Szerintem ennél részletesebben nem kell ecsetelnem, hogy mennyire jó volt!

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)