Kis karácsony, nagy karácsony

Most, hogy a heveny kókuszgolyó- és rakott krumpli mérgezésből nagyjából már kigyógyultam, elmesélem, mi minden történt karácsonykor.

A szenteste napjától kicsit paráztam, több okból is. Egyrészt minálunk tartottuk, amit még eddig sosem tettünk, így nagyon rá voltam pörögve, hogy minden tökéletes legyen: a terítés, a karácsonyfa, a csomagok a fa alatt, a vacsora (mármint az a része, amit mi készítettünk), az öltözékem, szóval minden. Másrészt pedig Biyadhoo ötlete volt, hogy tegyünk egy kísérletet három éve egymással nem tárgyaló őseim összeeresztésére. Előzetesen persze mindenkivel le volt beszélve, hogy ez így lesz, és senkinek se volt kifogása ellene, ezzel együtt nem állítom, hogy nyugodt voltam.

Hála az égnek feleslegesen pánikoltam, mert minden tökéletesen sikerült. Anyám jött már ebéd után, és míg apámék nem értek ide, elmeséltük neki mindazokat a híreket, amikről eddig nem tudott. Az egyiket egyelőre nem publikálhatom, a másik pedig az volt, hogy befizettük a jövő évi utazásunk egy részét: márciusban megyünk a Seychelles-szigetekre! Alig, hogy ezeket megbeszéltük és megittunk szíverősítőnek egy-egy száraz Martinit, már meg is érkeztek apámék. Meglepően jól sikerült a találkozásuk anyámmal, pontosan úgy társalogtak, mint ha tegnap találkoztak volna utoljára. Mit mondjak, nagy megkönnyebbülés volt! Ezek után már kétség sem férhett hozzá, hogy az általam gyúrt-kelesztett, előételnek szánt fokhagymás-vajas kifli, valamint a kijevis husi és a kókuszgolyó is országos siker lesz :-) Karácsony lévén Ilus hozott halászlét (amit odakint a teraszon forraltunk fel, és ez annyira jól sikerült, hogy ki is futott és már csak azt vettük észre, hogy aranyosan csordogál lefelé a ház falán :-)), illetve kirántani való halat, krumplisalátát, bejglit, püspökkenyeret, szóval rengeteg kajánk volt, ki se látszottunk belőle. Az ajándékozás is jól ment, örült mindenki annak, amit kapott (mi most mindenkitől "utazási hozzájárulást" kértünk, de Ilus ehhez is nagyon jó körítést talált ki: több darabba csomagolta be az "utazási hozzájárulást", és minden ajándéknak a címkéje egy általa gyártott puzzle darabja volt, és miután mindent megtaláltunk, a puzzle-ből kialakult egy repülőgép fényképe).

Annyira jól ment minden, hogy este 10 után mentek haza. Ekkor még elpakoltunk aztán irány az ágy. Másnapra ugyanis sógornőméket vártuk ebédre, és ott nagy a család, nyolcukra kellett számítanunk. Nekik készült a rakott krumpli, egy nagy és egy kisebb tepsivel, a kicsi tepsi utolsó adagját tegnap ettük meg vacsorára :-) Ez a nap is jól sikerült, a kicsik játszottak az újonnan kapott ajándékaikkal, nézegettünk régi utazásokról fényképeket, beszélgettünk, ittuk a sört-bort-sangriát, szóval jól elvoltunk :-)

Ennek a napnak a másik jelentősége az volt, hogy kaptunk egy emailt  Seychelles-es légitársaságunktól, hogy bocsi, a járatotok törölve, borzasztóan sajnáljuk.... Á, nem voltunk idegesek, dehogy... Karácsony napján nem kevés telefonálgatásomba került, mire sikerült végre elérni Etiópiában egy embert (merthogy az etióp légitársasággal utaztunk volna, amely egyébként a Star Alliance szövetség tagja), aki nagy sajnálkozva közölte, hogy igen, bizony törölve van a járat, és ha vissza szeretnénk kapni a pénzünket, akkor hívjuk a milánói irodájukat (merthogy milánói indulással foglaltuk az utazást). Milánóban találtam egy ürgét, azt nem mondanám, hogy kedves és szolgálatkész volt, de azért csak elvégezte a dolgát és meg is kaptuk a visszaigazolást, hogy törölte a foglalásunkat és küldi vissza a pénzt. Reméljük, hamarosan vissza is kapjuk az összeget.

Ennek megfelelően most újfent utazáskeresésben vagyunk, ötletünk már van, de hogy hova megyünk, azt majd csak akkor mondom el, ha már be lesz fizetve :-) Egy biztos: nem az etiópokkal és nem is a Star Alliance-szal fogunk utazni, valószínűleg TUI lesz belőle :-)

26-án pedig apám születésnapjára voltunk hivatalosak. Felköszöntötük, megebédeltünk, dumáltunk egy kicsit, aztán jöttek Krisztináék is köszönteni, úgyhogy itt is voltunk szép számmal.

Tegnap pedig ugyan nem karácsonyozni, csak úgy látogatóban nálunk járt D és T (merthogy ők is itthon vannak Hollandiából az ünnepekre) egy kis esti társasjátékozásra.

Jelentem, mindent egybevetve nagyon szuper kis karácsony volt az idei, de most már azért örömmel konstatálom, hogy vége, és lassacskán elmúlik az étel- és alkoholmérgezésem :-)))))

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)