A tizedik amsterdami látogatás és annak folyománya

Nem voltunk restek, kiszámoltuk, hogy ez alkalommal utaztunk tizedszerre Amsterdamba, T-éket meglátogatni :)

Az indulás napján a szükségesnél vagy egy órával korábban kimentünk Lisztferihegyre, mert most nem a reggel 6-os géppel repültünk Eindhovenbe, hanem a délutánival, így mindenképp a Mastercard váróban akartunk ebédelni. Elsőre kicsit nehezen találtuk meg a várót, mert áthelyezték a régi Malév váró helyére. Túl azon, hogy területét tekintve is nagyobb lett a váró, a színvonal is jócskán emelkedett: kényelmesebb székek, fotelok, nagyobb étel- és italválaszték várt bennünket. A zellerkrémleves és a sajtos roló valami isteni, ezeket senkinek sem szabad kihagynia! :) Ezen kívül rengeteg féle üdítő, tea, kávé, alkoholos ital, saláta, szendvics, gyümölcsjoghurt is szerepel a kínálatban, mindez teljesen ingyen (már amennyiben rendelkezik valaki magyar bank által kibocsátott prémium bankkártyával - ha nem, akkor 10 EUR-ba kerül a belépés, de még az is egészen baráti ezért a kényelemért és gasztronómiai tobzódási lehtőségért).

A lakmározás után még netezgettünk egy kicsit, aztán irányt vettünk a reptér leghátsó zugába, a fapados beszállító sátrak felé. A gépünk időben indult és időben is érkezett Eindhovenbe. Innen még be kellett buszozni a vasútállomásra, ahonnan kb. 1 óra és 20 perc vonatozással jutottunk be Amsterdam Centraal-ba. Innen pedig még egy 15-20 perces villamos út majd egy picike séta után meg is érkeztünk T-ékhez. Ahol is már ott várt bennünket az előzőleg megrendelt fényképes OV-Chipkaart-unk, vagyis a holland közlekedési bérletünk.

Ez is megér egyébként egy misét, elmesélem: Kitaláltuk Biyadhoo-val, hogy mivel elég sokszor járunk Amsterdamban, és egy ilyen bérlet 5 évig érvényes, érdemes venni magunknak sajátot, mert így nem okozunk plusz fejtörést T-éknek azzal, hogy hogyan juttassák el nekünk a saját (vendégeiknek fenntartott) chipkaart-jukat, mire Hollandiába érünk. Ugyanis chipkaart-tal lényegesen olcsóbb a tömegközlekedés a helyi BKV-n, mint a turistákra szabott árú jeggyel. Na szóval indulás előtt kb. 5 nappal rendeltük meg a helyi BKV weboldalán a chipkaart-okat. Kaptunk is ékes holland nyelven e-mailt, hogy kb. 3-4 munkanap múlva kapjuk postán a kártyákat. Másnap kaptunk újabb e-mailt, hogy postázták a kártyákat, innentől maximum 3 munkanap és megkapjuk. Következő nap pedig üzenetet kaptunk T-től, hogy meghozta a posta a chipkaart-okat. Vagyis kettő (!) munkanap alatt lezongorázták az egészet! Mikor lesz ilyen Magyarországon is?!

Az Amsterdamban töltött napok javarészt pihenéssel teltek. Voltunk T-ékkel ruhát venni Thimonak, a kisfiuknak, egyik délután jöttek holland vendégek társasjátékozni (ez egyébként nagy sikerélmény volt, mert amikor egymás közt hollandul beszéltek, annak a lényegét megértettem - persze nem minden szót, de azt mindig tudtam, hogy nagyjából mi a téma), sétáltunk és kávéztunk a Vondelparkban (ez a helyi Városliget, csak még nagyobb és még szebb), illetve tettünk egy nagy sétát a belvárosban is, kezünkben egy hatalmas tölcsér Ben&Jerry's fagyival :) Ez utóbbi utólag rossz ötletnek bizonyult, mert aznap pont borzasztó hideg szél fújt, és a fagyi + jeges szél párosítás eredményeképpen nyakig náthás lettem :(

Na meg persze főztünk finomakat, és itt ünnepeltük meg a házassági évfordulónkat is egy isteni vacsora és egy üveg Malbec társaságában :)

Hazafelé jövet T. kivitt minket kocsival a vasútállomásra. Felszálltunk a vonatra annak biztos tudatában, hogy újonnan szerzett chipkaart-unk oda is jó. Eddig még sosem találkoztunk kalauzzal a vonaton, pedig elég sokszor utaztunk már vele. Most persze jött, és felvilágosított minket, hogy a kártyánk így nem jó utazásra, validáltatni kellett volna utazás előtt, mert csak úgy fogja tudni a rendszer, hogy első- vagy másodosztályon akarunk utazni. Mondta, hogy le kell szállnunk a következő állomáson, és ott a jegypénztárban elvégezhetjük a validálást, majd a 15 perc múlva jövő következő vonatra szálljunk vissza és menjünk tovább Eindhovenbe. Így is tettünk, és annyira gyorsan sikerült elintézni a validálást hogy 7-8 percet még várni is kellett a vonatra. Amúgy nagyon rendes volt a kalauz, mert gyakorlatilag lógtunk a vonaton, mégse büntetett meg minket. Úgyhogy mindent összevetve hatalmas piros pont jár mind a holland BKV-nak, mint pedig a vasúttársaságnak! :)

Eme kis kitérőt követően már egyenes utunk volt Eindhovenbe. Simán elértük a gépünket, és egy kellemes repülést követően időben érkeztünk Budapestre. Apusomék jöttek ki elénk a reptérre. Mikor hazaértünk, óriási meglepetés várt minket itthon: gyönyörűen terített asztal, egy szál virág, egy alkalomhoz illő képeslap, egy üveg Sauska Rozé és egy isteni Ilus-féle krumplistészta frissen, melegen :) Tisztára meghatódtam ettől a fogadtatástól, annyira jól esett!

Hát így ért véget tizedik, és ismételten nagyon jól sikerült amsterdami látogatásunk, de a hatását a mai napig érzékeljük :) T-éknél ugyanis a TV nem sima TV állványon vagy szekrénysorban van, hanem felszereltek a plafonra egy tartót és onnan lóg lefelé. Ahogy náluk néztünk időnként filmeket, rájöttünk, hogy sokkal kényelmesebb, ha magasra van felszerelve a TV, mert ha kényelmesen elhelyezkedünk a fotelban (ami nálunk a félig fekvő helyzetet jelenti), akkor a természetes fejtartással éppen felfelé nézünk.

Biyadhoo-nak se kellett több, tegnap megszerezte a TV-nknek megfelelő fali tartót és nekiállt szétverni a fél lakást :) A TV-hez kapcsolódó egyéb kütyüket (erősítő, TV-box, médialejátszó, ilyesmi) tartó polcot leszerelte, a teljes rendszert ízekre szedte, a falba fúrt régi lyukakat betömte, a falat lefestette, föltette a fali tartót, és ezen a ponton kapcsolódtam be én is a folyamatba munka után :) A TV biztonságos elhelyezése a tartón egy kicsit időigényesebb volt, mint gondoltuk, de mután az megvolt, már könnyebb dolgunk volt. A leszedett polcot újra felszereltük, Biyadhoo újra összekötötte a teljes rendszert (elsőre mindent jól kötött be, minden működött azonnal :)), és ezt követően már csak egy takarítás volt hátra. A régi TV polcot pedig telepakoltam növényekel, amitől sokkal hangulatosabb lett a nappali. Ha nem TV-zünk, hanem csak vendégek vannak mondjuk és beszélgetünk velük, szerintem sokkal barátságosabb, hogy növények vesznek körül minket, nem egy nagy fekete izé :)

Úgyhogy megint alakult egy kicsit a lakásunk :) Már hat éve lassan, hogy itt lakunk, mégis mindig találunk valamit, amit lehet alakítani, szépítgetni. Így izgalmas az élet, nem igaz? :)

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)