Mi van akkor, ha elmegy itthon a net?

Ugyan még csak szombat este van, de már most tudom, hogy ez egy nagyon jó kis hétvége :)

Indult az egész onnan, hogy egy ideje vacakol az autónk, valami szelepet kitakarítottak benne, amikor vizsgán volt pár hete, és azóta füstöl, mint a veszedelem. A fogyasztáson nem látszik, hogy komoly gond lenne, de a mosást követő napon már nem lehet hozzányúlni a csomagtartóhoz, mert tiszta mocsok. Biyadhoo két különböző, diesel motorokra szakosodott szerelőhöz is elvitte, és mind a ketten azt mondták, hogy a motor tökéletes, semmi javítanivaló nincs rajta, csak vélhetően éveken át el volt ez a szelep tömődve, ami miatt most ipari mennyiségben ürül a katalizátorból a korom. Mindketten azt javasolták, hogy menjünk el egy párszáz km-es útra, autópályára, és töltsünk a gázolaj mellé injektor tisztító adalékot, ez majd kipucolja a kormot és elmúlik a füstölés.

Ezen felbuzdulva kitaláltuk, hogy menjünk el Bécsbe repülőket fotózni és Frittatensuppét vásárolni :) Biyadhoo beszélt is egy spotter (vagyis mániákus repülőgépfotós) ismerősünkkel, neki is tetszett az ötlet, de utánanézett a mai időjárásnak, és úgy találta, hogy nem lesz elég szép idő Bécsben, ezért úgy döntött, hogy ő nem jön. Aztán végül mi is úgy határoztunk, hogy jövő hétre toljuk a kirándulást, így ma itthon maradtunk.

Tegnap este amúgy is elég későn értünk haza: a gittegyletben több éves várakozás után sikerült megszerveznie egy tagtársnak egy beszélgetést Bokros Lajossal. Már régóta fentük a fogunkat egy ilyen előadásra, úgyhogy nagyon vártuk a tegnap estét. Tényleg szuper előadás volt, és a végére egy nagyon jó kis beszélgetés alakult volna ki, ha nem csak két óra hosszára bérelték volna ki a termet... Ezzel együtt sok jó kérdés, és lényegre törő, értelmes válasz hangzott el, úgyhogy abszolút megérte elmenni.

Ma reggel úgy fél 9 felé felkeltem, rendbeszedtem magam, és éppen mire kezdtem volna a nap érdemi részét, elment a net, és szemlátomást valami komolyabb baj volt, ami nem két perc alatt jön helyre. Ígyhát nekiálltam mindenféle, nem gép előtt végzendő dolognak: összetakarítottam a teraszon, kitakarítottam a lépcsőházat, miután mi vagyunk a hetesek a héten, ágyat húztam, mostam, virágott ültettem, és olaszul tanultam. Ja, meg gyártottunk ipari mennyiségű rántott húst, amit kint a teraszon paníroztam és Biyadhoo ott sütötte meg. Gyártottunk hozzá finom salátát (uborka és paradicsom, cézár illetve valamilyen ecetes-fűszeres öntettel), és betegre ettük magunkat belőle.

Délután megnéztünk egy agyzsibbasztó vígjátékot, közben megjöttek a T-sek és megjavították a netet (a szomszéd házban pár hete kötöttek internetet, és eközben valami csavart kicsavartak, de nem sikerült rendesen visszacsavarniuk, emiatt ment el az egész házban a szolgáltatás), úgyhogy most már visszakerültünk a vérkeringésbe :)

Érdekes dolog ez  az internet: ha van, hihetetlen mennyiségű időt el lehet tölteni előtte, de ha nincs, akkor se dől teljesen össze a világ, mert rengeteg más is van, amivel el tudom foglalni magam, és még jó érzéssel is tölt el :) Mondjuk az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy mobilinternet és telefon mindig van, úgyhogy az a fajta bizonytalanság-érzés nem fenyeget, ami Kubában tört ránk tavaly, amikor a mobilszolgáltató váltás miatt néhány napra teljesen telefon nélkül maradtunk a világ másik végén. 15-20 éve tök normális volt, hogy ha az ember külföldre utazik, akkor nem érhető el, maximum úgy, ha az itthon maradt rokonoknak megadja a szálloda telefonszámát, ahol lakni fog. Most meg ha csak 3-4 napig vagyunk kvázi elvágva a világtól, akkor már teljes a pánik...

Na mindegy, ez most akkor is egy csodás kis hétvége, szertem az ilyeneket :)

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)