A Paradicsomban

Igen, eddig azt hittem, hogy a Maldív-szigetek az igazi Paradicsom, de most már tudom, hogy valójában a Seychelles-szigetek az :) Nem mondom, hogy Maldív nem szép, mert csodálatos, gyönyörű, de máshogyan szép, mint Seychelles. A Maldívon egy 1,5 km-szer 500 m-es szigetre vagy "bezárva", ami teljesen lapos, sehol még csak egy domb se, Seychelles-en viszont, ha Mahe-n vagy, akkor egy elég nagy szigetet tudsz kersztül-kasul bejárni. Itt vannak kisebb hegyek, hajmeresztő hegyi utak és szakadékok, és olyan sűrű, olyan zöld növényzet, amit eddig elképzelni sem tudtam. Mint az őserdőben, de tényleg. A víz alatti világ, a korallok viszont Maldívon szebbek, mert ott több az élő korall és többféle hallal is lehet találkozni.

Na de menjünk szépen sorjában. Február 6-án indultunk, először elrepültünk Brüsszelbe, majd onnan egy hatórás várakozást követően Abu Dhabi-ba, és onnan tovább Seychelles-re. Mindezt a nemrég ötcsillagos légitársasággá minősített Etihad Airways-zel. Nagyon kényelmes utunk volt, és remek ellátásban részesültünk. Innivaló gyakorlatilag korlátlanul áll rendelkezésre, ételből pedig háromféle fogás közül lehetett választani mind az Abu Dhabi-ba, mind a Seychelles-re tartó gépen. Repülés közben lehetett számtalan film, játék, TV- és rádiócsatorna, illetve zenei album közül válogatni, úgyhogy nem kellett unatkozni egy percig sem :) Az utolsó szegmensen már nagyon fáradtak voltunk, mert ugyan valamicskét tudtunk aludni a gépeken, de 2-3 óránál nem többet. Viszont mikor már elég alacsonyan voltunk, és láttuk, hová érkezünk, akkor felpörögtünk mindketten, hirtelen minden fáradtság elmúlt :)

Leszállás után átmentünk az útlevélkezelésen, majd a vámmentes boltban megvettük a szállásadónknak az általa kért két karton Mahe Kings cigarettát, és mire odaértünk a poggyászkiadó szalaghoz, már ott keringett körbe-körbe mindkét bőröndünk, úgyhogy máris mehettünk felvenni a bérautónkat, majd irány a szállás. A szobánk elfoglalása pici nehézségbe ütközött, mert senki illetékes nem volt az apartmanházban, aki odaadhatta volna a szobát. Végül néhány telefon után előkerült valaki, és elfoglalhattuk a helyünket. Nagyon jó kis lakást kaptunk, volt egy nappalink és egy fullra felszerelt amerikai konyhánk (mikro, hűtő, mosógép, vízforraló, kávéfőző, gáztűzhely, só, cukor, és rengeteg edény), egy külön hálószobánk és egy fürdőszobánk, úgyhogy nagyon kényelmesen voltunk.

A következő két hétben pedig csak mentünk, mint a bolygó hollandi, minden egyes zugát be akartuk járni a szigetnek. Nagyon jó döntés volt, hogy béreltünk autót, mert így tényleg be tudtuk járni az egész szigetet. Gyönyörűbbnél gyönyörűbb strandokon voltunk. A kedvencünk Beau Vallon volt, bár ez kb 25 km-re volt a szállásunktól, mégis itt voltunk a legtöbbet. A második kedvencünk Anse Intendance, ez egy egészen csendes, tökéletesen hófehér homokos strand, viszont itt nagyon gyorsan mélyül a víz és elég nagyok a hullámok is, így pancsolásra kevésbé alkalmas. Pedig a víz fantasztikus, legaláb 30 fok meleg, általában enyhén hullámzik, úgyhogy az ember alig akar kijönni belőle :) Anse Intendance arról is híres még, hogy itt teknősök fészkelnek, amire egy hatalmas tábla is felhívja a figyelmet, és mindenféle büntetéseket helyez kilátásba, ha valaki vegzálja a teknősöket vagy a fészküket. Mi se teknőst, se fékszket nem láttunk, viszont itt van a legszebb "őserdő" a szigeten.

Rengeteg hegyi úton közlekedtünk, ami nagy élmény, de jó gyomor kell hozzá :) Ja és jól is kell tudni vezetni, egyrészt mert itt baloldali közlekedés van, jobbkormányos autókkal, másrészt hajmersztően keskenyek néhol az utak, harmadrészt a helyiek tökéletes autóvezetési antitalentumok.

10-én megünnepeltük annak rendje és módja szerint a tizedik házassági évfordulónkat. Még innen Ferihegyről vittünk magunkkal egy üveg Sauska 7-es Cuvée-t. Eléggé tartottunk tőle, hogy hiába tették lezárt zacskóba, mellérakva a számlát, ami igazolja, hogy tranzit területen vettük, Abu Dhabi-ban vagy Seychelles-en elveszik. Az araboktól tartottunk igazán, náluk vannak elég idióta szabályok. Szerencsére nem történt semmi, megmaradt a világjáró borunk :)

Valentin napon hajókiránduláson voltunk: üvegfenekű hajóval elmentünk a Sainte Anne nemzeti parkhoz és a Moyenne-szigetre. Itt vannak a legjobb sznorkelezési lehetőségek, itt lehet a legtöbb féle halat látni, és elég szép nagy koralltelepek is vannak. Nagy élmény volt, egész nap csak a fejünket kapkodtuk, annyi szép dolgot láttunk :) A Moyenne-sziget egy egészen kicsike sziget, gyalog kb 20 perc alatt körbesétálható, és itt is sok állítólag a teknős, bár mi egy darabot sem láttunk. A víz a sziget körül viszont bántóan forró. Itthon a fürdőkádban hideget engedek hozzá, ha ennyire melegre sikerül :)

Finom dolgokat ettünk-ittunk, de azt meg kell jegyezni, hogy ez egy rendkívül drága ország. A sör például úgy van, hogy 6x0.5 liter Heineken durván 7000 Ft-ba kerül. A bor elég emberi árban van, bár drágább az is, mint itthon. Az üdítők, ásványvíz is bőven többe kerül. A marhahús viszont jóval olcsóbb, mint nálunk. Angus marha fehérpecsenye durván 5000 Ft/kg, míg nálunk 10.000 felett van. Ezt az Angus marhát leszámítva a hús csapnivaló: választék se nagyon van, és csúnyák is a húsok. Úgyhogy általában tésztát, tojást, tonhalat, és marhát ettünk, különböző módokon elkészítve. A péksüteményeik eszméletlen finomak. Találtunk olyan zsemlét, ami feleakkora, mint az itthoni zsemlék, de legalább kétszer olyan finom :)

A helyiek nagyon aranyosak, kedvesek, segítőkészek, és elég lazák is. A szállásunkat például csak az első hét végén sikerült kifizetni, mert csak akkor került elő az a valaki, akinél fizetni lehetett. Aki a szobánkat kiadta, nála nem lehetett, a tulajdonos meg ugyan ott lakik az apartmanházban, mégse áll szóba a vendégekkel. Utolsó nap szerettük volna elintézni, hogy ne kelljen délelőtt 10-kor kijönni a szobából, mivel este 8-kor ment a gépünk, így aznap még szerettünk volna strandolni, és normálisan lefürödni a 26 órás út előtt. Meg is beszéltük, hogy rendben lesz, maradhatunk, ez 50 EUR-ba kerül. Mondtuk, hogy oké, de hasonlóan a szálláshoz, ezt se sikerült azonnal kifizetni. Indulás előtti napon délután mondja a kis mindenes csaj, akinél a szállást fizettük, meg aki takarít, hogy sorry, mégse maradhatunk, mert holnap mégis jön vendég a szobánkba. Hosszú sztori, a lényeg az, hogy a végén valamilyen furcsa oknál fogva mégse jöttek a szobánba, így maradhattunk. Az utolsó esténk persze telefonálgatással meg egyezkedéssel telt, és másnap reggel már fullra össze voltunk csomagolva, amikor reggel 9-kor kisütötték, hogy hát igazából mégis maradhatunk :) Nosza, gyorsan kikapkodtuk a fürdőruhát a bőröndből és irány Beau Vallon. Ennyire még sosem örültem annak, hogy strandolhatok :)

Délután szép kényelmesen kimentünk a reptérre, visszaadtuk az autónkat és irányt vettünk hazafelé. Most sokkal joban viseltük az utazást, talán azért, mert a repülőn is többet tudtunk aludni, plusz Abu Dhabi-ban volt egy nyolcórás várakozási időnk, aminek egy részét szintén alvással töltöttük.

Fáradtan, de mégis teljesen kipihenve, feltöltődve jöttünk haza. Mondhatom, életünk egyik legfantasztikusabb nyaralása volt ez, és ahogy egy kedves ismerősünk fogalmazott, ilyen gyönyörű helyen eddig még sosem jártunk.

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)