A kiskacsa még béna lábbal is repül :)

Hiszen ha már megvolt a jegyünk meg a szállásunk Thessaloniki-be, akkor nem hagytuk veszni, akármilyen is volt a lábam a sérülés után négy héttel :) Először nagyon átkozódtam magamban, hogy mi az ördögnek kellett elindulni, maradtunk volna otthon a fenekünkön, de a végén Biyadhoo-val együtt nagyon jól éreztük magunkat. Még a lábamnak is jót tett, hogy egy kicsit meg lett erőltetve, felgyorsult egy kicsit a gyógyulási folyamat :)

Repülés előtt szokás szerint vacsoráztunk egyet a Mastercard váróban, majd irányt vettünk a Wizzair beszállító sátra felé. Ez az út normál esetben olyan 8-10 percet vesz igénybe maximum, most szerintem legalább 20 percig tartott az atombiztos, sínekkel ellátott térdvédőmben gyalogolva (na jó, inkább mászva). Kivételesen örültem neki, hogy folyosó melletti helyet kaptam, mert így komfortosabb volt kimenni mosdóba, nem kellett keresztülvergődni másik két emberen.

Összességében jót repültünk, és simán megérkeztünk Thessalonikibe. A reptéren fogtunk egy taxit, amivel elmentünk a szállásunkra. Nem volt rossz hotel, az elhelyezkedése egyenesen tökéletes, pontosan a tengerparton van ugyanis. Kijössz a szálloda ajtaján, keresztülmész egy sétaúton és már ott is vagy. A szobánk nagyon kis minimálszoba volt, egy 140 széles ágy, két szék a teraszon (asztal az nem volt), egy másik szék bent a szobában, ezt használtuk asztalként, egy kicsi szekrény, egy minihűtő és egy cseppnyi fürdőszoba. Ja meg egy retro légkondi, ami inkább csak ventillátornak volt jó, de éjszaka annak se, mert rohadt hangos volt :)Egyébként a fürdőszoba maga nem volt rossz méretű, csak a zuhanykabin volt eszméletlen picike. Egy belső udvarszerűségre nézett a szobánk, de az a dzsumbuj, amit ott láttunk... hát... nem volt a legszebb. Viszont lakott az udvarban egy macskacsalád, papa, mama és négy kiscica. Eszméletlen aranyosak voltak! :) Volt egy kevés megmaradt kajánk, azt mind nekik adtuk. Akkorát zabáltak, hogy öröm volt nézni :D

Eredetileg nem fizettünk be reggelit, mert még régről úgy tudtuk, hogy Görögországban ezt nem érdemes, inkább meg kell venni a boltban a mindenféle finomságot, és azt kell enni. Első reggel ezt rögtön átértékeltük, amikor Biyadhoo kiment a boltba kajáért, és szembesült az árakkal :( Másnaptól már inkább a szállodai reggelit ettük, mert semmivel se volt drágább, mint a bolti kaja, és a bolt nem volt épp közel.

A szállodánknak volt egy étterme és egy kávézója. Érkezésünk estéjén beültünk, hogy együnk egy souvlakit. Hát nem kellett volna. A hús félig nyers volt, és nem is votl finoman fűszerezve. Igaz, a saláta és a sült krumpli nagyon jó volt, de a húsért nem kárpótolt. Másnap egy kicsit távolabb felfedeztünk egy gyorséttermet, ahol nem csak hamburger meg sült krumpli van, hanem igazi görög ételek is (gyros, souvlaki, tzatziki és társai). Onnan kezdve minden nap ott ettünk, volt hogy odasétáltunk, volt, hogy csak Biyadhoo hozott el onnan ételt dobozba csomagolva, és a helyünkön, a tengerparton ülve ettük meg. Hihetetlen méretű adagokat adtak, egészen emberi áron.

Második este Londonban élő barátainkkal találkoztunk, akik szintén épp Görögországban üdültek :) Nem pont Thessalonikiben laktak, de egy kirándulásról hazafelé tartva beugrottak hozzánk. Együtt vacsoráztunk, jó sokáig beszélgettünk, és vacsi után még beültünk egy helyre igazi görög frappét inni :) Nagyon szuper kis este volt, jó volt látni őket! :)

Az időjárással viszont nem volt szerencsénk, miközben itthon tombolt a kánikula. Az első két nap elég rossz idő volt, sokszor esett, de amikor nem esett, akkor is borús volt az idő. Ennek ellenére egész nap kint voltunk a levegőn, mert a szállodánk éttermének voltak lent a parton is asztalai, amelyek nádból készült napernyővel voltak lefedve, így esőben is lehetett ott üldögélni. Utolsó előtti napra már megjött a jobb idő, sütött a nap is, de a legszebb idő vasárnap volt, aznap, amikor már jöttünk haza. Igaz, csak késő este indult a gépünk, így délután 5-ig még kint ülhettünk a tengerparton és pihenhettünk. A tengerbe viszont be se tettük a lábunkat, bár valószínűleg elég kellemes hőmérsékletű lehetett, mert akik fürodtek, azok szemlátomást jót pancsoltak, nem úgy néztek ki, mint akik fáznak.

Összességében nagyon jól éreztük magunkat, sem a rossz idő, sem a retro szállás nem tudta elrontani a jókedvünket :) Örülök, hogy nem mondtuk le az utazást, jót tett egy kis kikapcsolódás :)

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)