Másfél hónap

Bizony, ennyi ideje már, hogy utoljára írtam, és elmeséltem, milyen fantasztikusat nyaraltunk Dubai-ban. Azóta történt egy s más, csapjunk is a közepébe :)

Még áprilisban vettünk repjegyet Thessaloniki-be, egy kis kikapcsolódásra a ronda szürke ősz előtt :) Szállásfoglalás tekintetében már a harmadik szállásadónál tartunk, de úgy tűnik, ez most tökéletes lesz. Már csak három és fél hét, és utazunk :D

Aztán. Jövő februárban ünnepeljük a tizedik házassági évfordulónkat, amit mindenképpen méltó módon szerettünk volna megünnepelni. Hónapok óta keresgéltünk, nézelődtünk, hogy hová kéne menni, milyen légitársasággal, egyedi szervezésben vagy (szigorúan csak külföldi) utazási irodánál befizetve, stb-stb. Aztán egyszer csak szembe jött velünk a tökéletes ajánlat! Egyszer már szemeztünk a Seychelles-szigetekkel, olyannyira, hogy meg is volt már a repülőjegyünk, csak a drágalátos légitársaság megszüntette a járatát Seychelles-re, így akkor buktuk ezt az utat - lett helyette Kuba, ami szintén fantasztikus volt.

Na de most! Akció volt az Etihadnál, így igencsak kedvező áron jutottunk hozzá két jegyhez innen Budapestről a Seychelles-re, igaz, két átszállással, de kit érdekel, ha ilyen helyre, és ilyen (a Skytax értékelése szerint a világon a hatodik legjobb) légitársasággal utazhatunk :) Egy szó, mint száz, jövőre ezt a helyet is kipipáljuk a bakancslistánkon, és áááállati nagyot fogunk ünnepelni! :D

Azért Etihadék is ránk hozták a frászt rendesen. Megvolt ugye a foglalásunk, szépen sorba összerakva a járatok. Egyszer csak jön egy email, hogy figyelem, változás. Az utazásunkba betettek egy KÉTNAPOS layover-t, vagyis várakozást - azaz két napot ülnünk kellett volna Brüsszelben odafelé menet, ami azt jelentette volna, hogy két nappal megrövidítik a nyaralásunkat. Na nekünk se kellett több, telefon az Etihadnak. Van budapesti vonalas számuk, ami egyébként valószínűleg Abu Dhabi-ban csörög, figyelembe véve az ügyintéző angol kiejtését. Röpke 45 percet beszélgettem az emberrel, aki egyébként eszméletlen segítőkész és udvarias volt, _tényleg_ meg akarta oldani a problémánkat. Végül az lett, hogy visszakerültünk az eredeti időpontra, annyi csak a változás, hogy Budapestről Brüsszelbe az eggyel korábbi géppel megyünk, így 50 perc helyett 6 órát kell ott várakoznunk.

De fél év múlva ilyenkor már a jó meleg Indiai-óceánban fogjuk lógatni a lábunkat, miközben itthon tombolni fog a tél :D

Múlt hétvégén pedig Amsterdamban voltunk, meglátogatni T-éket és ismét megnézni a Gay Pride-ot, ami egy hatalmas buli, mondhatni, karnevál. Amolyan hajós felvonulás Amsterdam csatornáin. Na de milyen hajók! Mindegyik fel van díszítve, tele emberrel, mindegyiken üvölt valamilyen zene, a résztvevők táncolnak, énekelnek, szemlátomást remekül érzik magukat - csakúgy, mint a nézőközönség, akik a csatorna partján, a parton álló házak ablakaiban, vagy a csatornákon álló kikötött csónakokban figyelik az eseményeket.

A nemzetközi eseményeknek hála, a Gay Pride miatt egész héten fokozott terrorkészültség volt Amsterdamban, jelezték is előre, hogy a repülőtér környékén az extra biztonsági ellenőrzések miatt nagy torlódás és hosszabb menetidő várható. Szerencsére a Gay Pride-ot nem merényelte meg senki (találkoztunk egy fickóval, aki teljesen feketébe volt öltözve, ránézésre eléggé szélsőjobbosnak tűnt, és volt nála egy kisebb gázpalack - amint megláttuk, igyekeztünk minél messzebb kerülni tőle, de utóbb kiderült, hogy nem okozott bajt ő sem, legalábbis az újságok nem írtak semmilyen atrocitásról), de amikor másnap vitt minket T a reptérre, megtapasztaltuk, hogy micsoda dugót tudnak csinálni a holland kommandósok. Mikor már 40 perce ültünk T-vel a dugóban, kezdett amolyan Isztambul-érzésem lenni. Emlékeztek biztos, meséltem, hogy egyetlen percen múlott, hogy akkor nem késtük le a gépünket. Na most nem volt ilyen probléma, kényelmesen elértük a Bécsbe tartó járatunkat, de azért idegesek voltunk, amíg át nem jutottunk a kommandósokon.

Eddig tartottak a jó hírek. Hazafelé jövet ugyanis a repülőgépen éppen indultam volna mosdóba és kászálódtam kifele az ablak melletti jó kis helyemről, amikor is egy kisebb légörvény hatására megbillentem és megbicsaklott a térdem (a "fasten seatbelt sign" nem volt felkapcsolva). Sebaj gondoltam, nincs itt baj, rá tudok állni, tudom mozgatni. Ja, tudtam is, csak a rándulástól kicsit meglazultak odabent a dolgok, így míg jöttünk kifele a reptérről, kétszer is összecsuklottam, mint a rongybaba. Volt már ilyen sérülésem, három is, úgyhogy nagyjából sejtettem, hogy ezek után több hét kanapén ücsörgés vár rám. A Bécsből hazafelé út még egész kellemesen telt, de másnapra elég vacak lett a lábam, úgyhogy az egész hetet home office-ban töltöttem (szerencsére a munkahelyem maximálisan támogatja ezt a fajta munkavégzést), és már hétfőn irányt vettünk a doki felé, ami szintén megér egy mesét.

Nagy nehezen kiderítettem, hogy mi a Baleseti Intézethez tartozunk, mert a Bajcsy kórházban nincs traumatológia. OK, irány a Baleseti, hétfőn délután. Felvetetem magam, majd beülünk a kilométeres sorba. Az emberek számát látva minimum 4-5 óra várakozás várt volna ránk, ha Biyadhoo el nem kezd gondolkodni rajta, hogy nincs-e olyan orvos ismerősünk, aki segíthetne. Ekkor ugrott be, hogy van énnekem egészségbiztosításom is, amit a cafeteriámból fizetek, csak eddig még sosem volt rá szükség, így elsőre nem jutott eszembe a kézenfekvő megoldás. Na gyors telefon a biztosítóba délután 4-kor. Egy orvos már telefonban kikérdezett, hogy mi történt, hogy történt, majd este negyed 7-re már volt időpontom egy magán traumatológiára. Nagyon alaposan megvizsgált a doki, megröntgeneztek, válaszolt minden idióta kérdésemre, egy 3D nyomtatással készült térden elmagyarázta, hogy mi történt velem pontosan, intézett nekem ultrahangot két nappal későbbre, megtanított saját magamnak véralvadásgátló szurit adni, stb. Egy szó, mint száz, nagyon profin intézték az egészet, és nekem ugyanúgy nem került egy fillérembe se, ahogy a Balesetin se került volna, csak éppen itt nem kellett várni, sokkal kellemesebb környezetben voltam, és ezáltal sokkal jobban meg is bíztam a dokiban.

Azóta itthon ücsörgök az atombiztos térdvédőmben, és újra tanulom a járást :) Lassan, de biztosan javulgatok, amit muszáj is, ha el akarok menni Thessalonikibe, márpedig nagyon is el akarok! :)

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)