Eindhoven

Tegnap kirándulni voltunk, néhány Telekomos ismerősünkkel illetve unokaöcsémékkel. Heten voltunk, mint a gonoszok :)

Reggel korán repültünk Eindhovenbe. Épp felszálláshoz kaptunk egy jó kis havazást, de szerencsére néhány perc késéssel sikerült elindulnunk. A szembeszél is betett nekünk, így szokatlanul sokat, közel két órát repültünk, de még így is menetrend szerint szálltunk le. A havazás persze semmit sem rontott a hangulaton:

biyaolikacsa

Megszereztük a többieknek az egynapos bérletet (nekünk volt még pénz a chipkaart-unkon), és bebuszoztunk a központba, ahol először alaposan bereggeliztünk a McDonalds-ban, aztán elindultunk sétálni. Van egy Evoluon nevű hely, ami kívülről úgy néz ki, mint egy UFO, belül pedig rendezvényterem, múzeum és hasonlók működnek benne. Egy sétálóutcai térkép alapján navigáltuk magunkat az ott megadott GPS koordinátákhoz, ám amikor egy park kellős közepén Olivér azt mondta, megkérkeztünk, igencsak meglepődtünk, hogy hova tűnt az UFO :D Kiderült, hogy rossz koordinátákat kaptunk, valójában az Evoluon még vagy három kilométerre van onnan. Sebaj, gondoltuk, szép az idő (Eindhovenben ragyogó napsütés és olyan +4 fok volt, nem úgy mint Budapesten) és a legközelebbi buszmegálló is vagy két kilométer még, így folytattuk a gyaloglást. Amit jól tettünk, mert így legalább keresztülmentünk az egész parkon, ami ugyan nem akkora, mint Amsterdamban a Vondelpark, de itt is van kis tó, rajta híddal, szóval ez is nagyon jól néz ki.

vondel

vondel2

Jó 40-45 perc séta után megérkeztünk, és hát ekkor derült ki, hogy az UFO hétvégén zárva :D Ha már bemenni nem tudtunk, legalább kívülről lefotóztuk, így néz ki:

ufo

Bánatunkban nem  volt nagyon ötletünk, merre mehetnénk tovább, így kitaláltuk, hogy sétálunk visszafelé, mert ott láttunk egy nagy Albert Heijn áruházat, ahol Rókáék szerettek volna sajtot venni, meg azért mindenki más is szívesen betért volna, mert kezdtünk megint éhesek és szomjasak lenni.

Sajnos a sajtpultot nem sikerült lefotózni, de Olivér megörökítette a sörpultot, hát az is nagyon jól néz ki:

sorpult

Vásárlás után tartottunk egy kis pihenőt, ettünk-ittunk, de eddigre a társaság jó része már kezdett fáradni, és arra is figyelni kellett, hogy a gépünket elérjük, így kitaláltuk, hogy megkeressük a legközelebbi buszt, amivel be lehet jutni a központba, ahol keresünk egy sörözőt és iszunk valamit. Amsterdamból már tudjuk, hogy nagyon hangulatos helyek a holland sörözők, úgyhogy sejtettük, hogy nem nyúlunk mellé.

Persze a buszhoz még kellett egy keveset gyalogolni, és az alatt is láttunk ezt-azt:

utca

templom2

templom

fa

ter

Ez a bevásárlóközpont azért érdekes, mert pont úgy néz ki, mint egy borg hajó :)

borg

A hosszú séta (egy Apple Watch kiszámolta, 16,3 km) után mindenkinek jól esett egy finom söröcske egy ilyen hangulatos kis helyen, amiről természetesen Cukikacsusz se maradhatott le:

guiness

Innen aztán már nem volt időnk másra, mint kibuszozni a reptülőtérre, és hazarepülni.

Hazafelé is kellemes utunk volt, és ezúttal a hóesést is megúsztuk Budapesten. Nagyon jó kis nap volt, úgy láttam, mindenki jól érezte magát. Ma már csak az eszméletlen izomlázzal küzdünk, nem vagyunk ugyanis ilyen hosszú sétáláshoz hozzászokva - azt hiszem, jó döntés volt, hogy a harmadik csúszónapomat ma vettem ki :)

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)