Kritikus tömeg - kicsit másképp

Azért kicsit másképp, mert nem a Budapestet megbénítani szándékozó kerékpáros felvonulásról szeretnék írni, hanem a Lisztferihegy ( :-) ) környékét járhatatlanná tevő, a világ jelenlegi legnagyobb utasszállító repülőgépére, az Airbus A380-asra kíváncsi emberek tömegéről.

A sztori elkezdődött már csütörtökön, amikor is a Budapest Airport az interneten gyorsasági játékot hirdetett: akik a csütörtökön dél és délután két óra közötti időben a 400 leggyorsabb regisztráló között voltak, azok bejuthattak a 2-es terminál teraszára és onnan nézhették a nagy eseményt. a Lufthansa-gép érkezését. Hogy maga a játék a miránk magyarokra oly jellemző bénázás és igazságtalanságok miatt került be a "történelembe", az egy dolog, azt most inkább nem részletezem - álljon itt helyette Biyadhoo írása.

Tulajdonképpen nem bánom, hogy nem jutottunk be (pontosabban Biyadhoo bejutott volna csak én nem, aztán egy kisebbfajta anyázást követően végül mégiscsak bemehettem volna én is), mert biztos hogy borzalmas tömeg lett volna és nem is biztos, hogy bármit is láttunk volna, ha nem érünk oda időben.

Végezetül a gép érkezését Vecsésről, a 31R (Vecsésről Budapest felé nézve a jobboldali) pálya mellett épített spotter-dombról néztük-fotóztuk-videóztuk. 12.35-re vártuk a légibuszt, de már két órával hamarabb elég sokan voltak kint. Mire elérkezett az idő, tényleg kritikussá vált a tömeg :-) Nem is voltam elég ügyes ahhoz, hogy a videofelvételembe ne lógjanak bele idegen fejek meg kezek. De a lényeget, a touchdown-t (vagyis a földetérés pillanatát) azért sikerült elkapnom.

Amint leszállt, rohanás a kocsihoz, és irány a cargo domb - a kifutópályák Budapest felőli vége -, hogy 2 órával később a felszállást is megnézhessük. Vecsés még ennyi autó esküszöm sosem látott egyszerre, amennyi ma ott volt, de a nagy részüket sikerült magunk mögött hagyni. Autóversenyzőket megszégyenítő módon vettünk irányt a cargo domb felé, ahová szinte elsőként érkeztünk. Lecuccoltunk és vártunk. Vártunk és vártunk és közben itt is kialakult a kritikus tömeg. Párszáz ember biztosan összegyűlt 3/4 3-ra, amikor is behemót vendégünk kapitánya indulásra készen előretolta a gázkart. Mivel utasok nem voltak a gépen, nagyon hamar el tudott emelkedni a földtől, magát az elemelkedést nem is láttuk, de így is jó kis felvételek születtek. Az elvetemültebb spotterek erre szolgáló vevővel hallgatják a reptéri rádióforgalmat, s ez volt a szerencsénk, innen hallottuk, hogy a gépet egy tiszteletkör erejéig körbeküldik a reptér körül és át fog húzni a pálya fölött. Vagyis körbemegy, majdnem leszáll (párszáz láb magasságig süllyed), aztán újra fölemelkedik, emelkedés közben billegteti kicsit a szárnyait, mindent persze a németekre jellemző tökéletes precizitással, majd végleg távozik. Végleg, hiszen Lisztferihegy jelen állapotában nem alkalmas egy ilyen gép fogadására és kiszolgálására.

Tényleg hatalmas és nagyon szép ez a dög. Alapba nem vagyok egy Airbus párti, de erre azért egyszer feltenném a kis alfelemet :-) És ha minden (nagyon-nagyon sok minden) összejön, akkor talán nem is olyan elképzelhetetlen a dolog...


Read More

Magamról

 A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)

Régebben történt

Search