Kirándulás, strandolás

Tegnap délelőtt mindenfélékkel elbohóckodtuk az időt, voltunk vásárolni, illetve szerettünk volna egy ventillátort szerezni, mert a szobánkban annyira meleg van, hogy csak teljes kereszthuzatban lehet megmaradni, de ekkor meg az éjszaka élők zajongásától nem bírunk aludni normálisan.

Persze ventillátort nem kaptunk, és arra is rájöttünk, hogy a normális nagy áruházak fent a sziget északi részén, a "főváros", Santa Cruz de Tenerife környékén vannak.

Ebéd után aztán lementünk az egyik tengerpartra, a Playa de las Americas nevűre. Teneriféről azt kell tudni, hogy vulkáni kőzet a sziget alapja, így a tengerpartokat szinte mindenhol fekete, vulkáni homok borítja, ami bizony borzasztó forró tud lenni. Itt a Playa de las Americas-on a fekete homok mellett a vízbe jutást az is nehezítette, hogy a megkeményedett lávából keletkezett, baromi csúszós köveken kell keresztülverekednie magát az embernek. Szépnek nagyon szép, ráadásul tegnap az óceán is eléggé hullámzott, de épp a kövek miatt nem tudtunk bemenni a vízbe. Viki meg Lacika megpróbálták, de egy hullám elsodorta őket, és ahogy elestek, tiszta horzsolás lett a lábuk...

A strandolás után este megnéztük a Mini Disco-t, Lara nagy kedvencét, aztán irány aludni.

Ma pedig úgy döntöttünk, megnézzük Tenerife egyetlen fehér homokos strandját, Playa de Teresitast, ami Santa Cruz közelében van. Így összeköthetjük a kellemest a hasznossal, és be tudunk menni egy nagyáruházba is körülnézni.

Egészen könnyen megtaláltuk a strandot, tényleg nagyon szép. Azt nem mondanám, hogy szó szerint fehér a homok, de világos színű, és itt nincsenek kövek, amik nehezítenék a vízbe jutást.

Egy jó nagy pálmafa árnyékában letelepedtünk, és ahogy elkezdtünk kipakolni, kisült, hogy Noémi otthon felejtette a fürdőruháját, ami lássuk be, egy strandon nem túl előnyös helyzet... Na, Biyadhoo-val fogták magukat és elindultak a városba fürdőrucit keresni. Laza 2 óra múlva vissza is értek, de legalább tényleg vettek fürdőruhát.

Aztán ebédeltük a strandon, de valami nagyon istenit. Ilyen finom tonhalas szenyát esküszöm még sosem ettem. Kockakenyérbe volt beletéve a hal, a paradicsom, a lilahagyma és a salátalevél, le volt öntve pici citromlével és olivával, és az egészet szendvicssütőben megsütötték. Rohadt jó volt, és az egész csak 3 EUR-ba került.

Ebéd után fürdőztünk még pár órát. Elég hűvös még ilyenkor júniusban az óceán, de azért bementünk, nehogy már kihagyjuk :-) Aztán mikor meguntuk a strandolást, bementünk a plázába bevásárolni. Szerencsénkre Laci mindenáron McDonald's-os kaját akart enni, s ahogy a Mekdöncit kerestük, találtunk egy Haagen Dazs fagyiztót is, ahol természetesen muszáj volt fagyizni :-)

Aztán bevásároltunk és jöttünk haza. Az autópálya, amin jönnünk kellett, nagyon szép helyeken megy keresztül. Végig a tenger közelében autóztunk, és ráadásul a két irányt elválsztó sáv tele van gyönyörű zöld növényekkel és virágokkal. Mellettünk pedig a kopár hegyek magasodnak, szóval egy élmény még az utazás is.

Holnap valószínűleg pihenünk, csak ide a helyi strandra, Fanabé-re megyünk majd le, szombatra pedig egy Siam Park látogatást terveztünk be. Amit a neten láttunk belőle, egy iszonyat király vízividámpark lehet, úgyhogy nekünk feltétlenül el kell mennünk oda :-)

Read More

Magamról

A Maldív-szigetek nagy rajongója lévén e csodás ország egyik szigetéről neveztem el magam a virtuális világban. Csak nézz rá a képre, hát nem gyönyörű? :-)